آخرین اخبار
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
کلاهبرداری بی‌سابقه با اسکیمر | دستگیری زوج شیاد در کرج
بازدید:۴۵۷
صد آنلاین | زن و شوهر فروشنده شال و روسری در کرج به کپی اطلاعات کارت بانکی نزدیک به ۱۰۰ نفر از شهروندان کرجی با دستگاه اسکیمر دستگیر شدند.
کد خبر : ۱۲۱۱۲۳

به گزارش صد آنلاین،در یک روز معمولی در کرج، زوجی که به‌عنوان فروشنده شال و روسری مشغول به کار بودند، به یک شبکه کلاهبرداری بزرگ تبدیل شدند که به قربانی کردن نزدیک به ۱۰۰ شهروند منجر شد. این زوج که به‌ظاهر با فعالیت‌های قانونی خود در بازار به فروش می‌پرداختند، در واقع با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن کلاهبرداری، اطلاعات کارت‌های بانکی مشتریان را سرقت کرده و از آنها به‌صورت غیرمجاز برداشت می‌کردند. پلیس فتا با دریافت گزارش‌هایی از مالباختگان، وارد عمل شده و این دو را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کرد.

 


جزئیات کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، اعلام کرد که چندین شهروند به این پلیس مراجعه کرده و از برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی خود خبر دادند. در حالی که کارت‌های بانکی آنها در اختیار خودشان بود، برداشت‌های غیرمجاز صورت گرفته بود. بررسی‌ها نشان داد که این برداشت‌ها به‌صورت اینترنتی انجام نشده و متهمان با استفاده از دستگاه پوز اقدام به خرید کالاهایی چون گوشی تلفن همراه، زنجیر طلا و کنسول بازی کرده‌اند.

 


روش کلاهبرداری

تحقیقات نشان داد که تمامی مالباختگان از یک مغازه فروش شال و روسری خرید کرده بودند و به همین دلیل کارت‌های بانکی آنها کپی شده بود. به‌زودی، ماموران پلیس هویت هر دو متهم را شناسایی کردند و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند. در بازرسی از محل زندگی متهمان، دو دستگاه اسکیمر، ۴۸ کارت بانکی کپی شده، هشت دستگاه گوشی موبایل و تعدادی مدارک هویتی جعلی کشف شد.

 


اعترافات متهمان

متهمان در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس، به کپی‌برداری و برداشت از حساب ۱۰۰ نفر از شهروندان کرجی اعتراف کردند. این اعترافات نشان‌دهنده گستردگی فعالیت‌های غیرقانونی آنها بود و پلیس فتا با جدیت به تحقیقات ادامه می‌دهد. تاکنون ۱۶ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان همچنان ادامه دارد.

 


توصیه‌های پلیس

سرهنگ جلیلیان به شهروندان توصیه کرد هنگام خرید، خودشان اقدام به وارد کردن رمز کارت بانکی خود کنند و از اعتماد بی‌جا به افراد خودداری کنند. در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، باید موضوع را به‌سرعت با تماس با پلیس در میان بگذارند. این توصیه‌ها به‌خصوص در شرایطی که کلاهبرداران با روش‌های مختلف در حال سوءاستفاده از افراد هستند، بسیار حیاتی به نظر می‌رسد.

 

 

کلاهبرداری‌های الکترونیکی و مالی در جامعه امروز به‌عنوان یک معضل جدی مطرح است. آگاهی بخشی به شهروندان و افزایش هوشیاری در هنگام انجام معاملات مالی، می‌تواند به کاهش اینگونه جرائم کمک کند. پلیس فتا نیز با تمام توان در تلاش است تا کلاهبرداران را شناسایی و دستگیر کرده و امنیت را به جامعه بازگرداند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها